JSN Solid - шаблон joomla Продвижение
Menu

«Не помиляється лише той,

хто нічого не робить.

Не бійтеся помилятися –

бійтеся повторювати помилки.»

Теодор Рузвельд 

Основні види роботи практичного психолога:

Психодіагностична робота. Даний вид діяльності передбачає обстеження, спрямовані на діагностику психічного стану учнів на кожному етапі навчання, рівня їх психологічного здоров’я, індивідуально–психологічних особливостей, соціально–психологічних та інших умов, що впливають на психосоціальний розвиток особистості учнів.

Консультаційна робота.Консультаційна робота – основна форма індивідуальної роботи з клієнтами, які звернулися за допомогою. На замовлення клієнтів – педагогів, учнів, батьків – надається психологічна допомога з особистих проблем. Цей вид допомоги передбачає надання консультативної допомоги у розв’язанні гострих життєвих проблем, криз, внутрішніх конфліктів. Допомогу у виробленні адекватних форм поведінки, комунікативних умінь у різноманітних життєвих, навчальних та професійних ситуаціях.

Сприяння позитивному розв’язанню конфліктів в педагогічних та учнівських колективах.

Корекційно–відновлювальна та розвивальна робота. Вітчизняна література розглядає психологічну корекцію як форму «психолого–педагогічної діяльності, спрямовану на виправлення таких особливостей психічного розвитку, які не відповідають гіпотетичній оптимальній моделі нормального розвитку». Даний вид діяльності об’єднує психокорекцію і психопрофілактику та забезпечує надання всього спектра психологічної допомоги. Така допомога передбачає проведення соціально–психологічних тренінгів з метою розвитку самосвідомості й особистісного росту  учнів.

Психологічна просвіта. Психологічна просвіта педагогів, учнів та батьків покликана підвищувати їх психологічну компетенцію, яка, у свою чергу, є важливою складовою психологічної культури особистості. Основні завдання тут такі: створення психологічного лекторію для викладачів та учнів, підготовка необхідних методичних рекомендацій, популяризація літератури, бесіди на психологічні теми, організація тематичних «круглих столів» тощо.

Навчальна діяльність. Передбачає організацію та проведення факультативних занять або уроків з психології для учнів, якщо це передбачено навчальною програмою.

Організаційно–методична робота. Даний вид діяльності передбачає складання плану роботи,  підготовку до проведення тренінгів, ділових ігор, виховних годин, навчальних занять (курси за вибором, факультативи, гуртки). Консультації у навчально–методичних та наукових центрах (закладах). Участь у навчально–методичних семінарах (нарадах психологів).

Зв’язки з громадськістю. Даний вид діяльності передбачає Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками, відвідування батьків за місцем роботи, вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування. Спільні заходи з правоохоронними органами, медичними працівниками, соціальними службами тощо.

Навіщо підліткам потрібні психологи?

Майже у кожному навчальному закладі є психолог. Але більшість учнів не звертаються до них по допомогу , навіть якщо мають певні проблеми. То навіщо тоді потрібні психологи?

У деяких навчальних закладах ставлення учнів до психологів дуже дивне. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити «психом». Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи.

У чому полягає робота психолога та які її особливості?

Психологи у навчальних закладах відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати, з’ясувати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь розкажеш про те,що тебе турбує, то одразу стає легше  на душі. Для деяких роль "жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі чи татові, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.

Також психологи проводять низку різних досліджень. Крім цього, в деяких навчальних закладах вони ведуть факультативи з психології. Досить багато дітей у закладах освіти цікавляться психологічними дослідженнями. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.

Не турбуйся, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Допомогти розібратися у ній тобі допоможе психолог – людина, яка завжди зможе об’єктивно оцінити твоє становище. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого доброго зазвичай не призводить, а лише  спричиняє душевну травму та виникнення комплексів.

 
Go to top