JSN Solid - шаблон joomla Продвижение

Державний навчальний заклад
"Гадяцьке вище професійне аграрне училище"

Menu

       Що таке булінг?

Булінґ - це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

Найчастіше булінґ відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути навчальний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

Практично завжди є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінґу.

Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім'ях.

Зазвичай об'єктом знущань (жертвою) булінґу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності та поведінки, манера спілкування, незвичайні захоплення, соціальний статус, національність, релігійна належність.

                                                стоп

Кроки, які варто зробити, щоб подолати булінг.

В першу чергу ігноруй кривдника. Якщо є можливість, намагайся уникнути сварки, зроби вигляд, що вам байдуже і йди геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.

Якщо ситуація не дозволяє тобі піти, зберігаючи самовладання, використай гумор. Цим ти можеш спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити тобі.

Стримуй гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говори спокійно і впевнено, покажи власну силу духу.

Не вступай в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ти реагуєш, то більше шансів опинитися в загрозливій для твоєї безпеки і здоров'я ситуації.

Не соромся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ти довіряєш. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і зупинити насилля.

Припини звинувачувати себе чи виправдовувати дії інших. Ніхто не має права порушувати твої кордони, примушувати робити щось, принижувати чи ображати. Така поведінка не прийнятна.

Якщо трапилась будь-яка небезпечна для тебе ситуація, звертайся за допомогою до адміністрації навчального закладу, психолога, викладачів, вихователів та батьків. Не бійся просити про допомогу — вона тобі необхідна.  Виріши, кому ти довіряєш і можеш про це розповісти.

Проконсультуйся з психологом, щоб відновити відчуття впевненості у своїх силах та зрозуміти, як діяти далі, або звернися за допомогою на гарячу лінію з питань протидії булінгу.гар

psiholog

Саута Наталія Миколаївна

У 2006 році закінчила Полтавський державний педагогічний університет ім. В.Г. Короленка і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія. Психологія» та здобула класифікацію вчителя біології, валеології та основ екології, практичного психолога у закладах освіти.

Життєве кредо: "Ніколи не зупинятись на досягнутому".

Педагогічне кредо: "Треба любити те, що робиш і йти вперед крок за кроком".

 

Хто такий психолог…

Не один рік працюю практичним психологом і неодноразово зустрічала  насторожене ставленням до цієї професії або ж нечітке уявлення про її особливості. Хто ж такий практичний психолог і навіщо він потрібен? Через брак інформації,  виникає хибне уявлення про його роботу. Для більшості взагалі немає різниці між психологом, психотерапевтом і психіатром.

Отже, давайте проллємо світло на суть діяльності цього загадкового фахівця.

Психолог - це людина, що має відповідну освіту, яка суттєво відрізняється від медичної, тому він (на відміну від психіатра) не має права виписувати ліки. Галузь застосування його знань – психологічне консультування психічно здорових людей.

Практичний психолог може провести діагностику і психологічну просвіту, допомогти знайти вихід у важкій життєвій ситуації, визначитися у виборі професії та адаптуватися в нових умовах, а також  сприяти   вирішенню конфліктів. Психолог повинен мати неабияке терпіння, вміння слухати, щире прагнення допомогти людині, яка йому довірилась.

Часто можна почути фразу: «Я (моя дитина) не хвора, щоб  йти до психолога!» Але ж психолог не лікує. Він працює з людьми, проблеми яких носять тимчасовий характер і можуть бути вирішені без втручання лікаря. У складних випадках він може спрямувати клієнта на консультацію до психіатра, який  працює зі станами, що потребують медичної корекції. Професіоналізм психолога полягає в умінні подолати життєві труднощі  й вийти із них з новими знаннями.

Якщо в житті людини склалася ситуація, яку вона не може вирішити самостійно, то є сенс звернутися саме до психолога. Варто зазначити, що він не вирішує проблеми своїх клієнтів, а допомагає  їм самостійно знайти вихід. Звернення до психолога - не показник слабкості, не знак психічного нездоров´я. Як уже було зазначено, психологи працюють зі здоровими людьми. Однак, час від часу кожен з нас потребує психологічної допомоги. На жаль, у нашій культурі ще не прижилася традиція шукати її саме у фахівця.

Cправжній психолог не нав´язує своїх послуг. Ініціатива завжди повинна іти від людини, що бажає отримати консультацію.

Потрібні чималі зусилля для усвідомлення проблеми, мужність для звернення за допомогою до професіонала. Однак, дехто вважає, що він зможе впоратися зі своїми труднощами самотужки. Але дуже важко подивитися на себе з боку, щоб об’єктивно оцінити та усвідомити глибину проблеми. Інший чекає підтримки від рідних та друзів  або шукає розраду в алкоголі та наркотиках. На перший погляд здається, що близька людина може заспокоїти, надати підтримку, наркотичні речовини введуть в тимчасове забуття, але з часом стає зрозумілим, що проблеми, які тривожили людину, не зникли, а стали глибшими і несуть загрозу для психологічного та  фізичного здоров’я.

Психолог – це фахівець, який може професійним оком  поглянути на проблему і допомогти знайти рішення. Він не вчитель, не наставник і не чарівник. Його мета - допомогти знайти правильне, найкраще рішення для клієнта. Психолог не вирішує за людей їхні проблеми. Він лише створює такі умови, при яких людина сама здатна подолати їх. Це провідник, який несе ліхтар, доки ви не вийдете на світло.

 

«Не помиляється лише той,

хто нічого не робить.

Не бійтеся помилятися –

бійтеся повторювати помилки.»

Теодор Рузвельд 

Основні види роботи практичного психолога:

Психодіагностична робота. Даний вид діяльності передбачає обстеження, спрямовані на діагностику психічного стану учнів на кожному етапі навчання, рівня їх психологічного здоров’я, індивідуально–психологічних особливостей, соціально–психологічних та інших умов, що впливають на психосоціальний розвиток особистості учнів.

Консультаційна робота.Консультаційна робота – основна форма індивідуальної роботи з клієнтами, які звернулися за допомогою. На замовлення клієнтів – педагогів, учнів, батьків – надається психологічна допомога з особистих проблем. Цей вид допомоги передбачає надання консультативної допомоги у розв’язанні гострих життєвих проблем, криз, внутрішніх конфліктів. Допомогу у виробленні адекватних форм поведінки, комунікативних умінь у різноманітних життєвих, навчальних та професійних ситуаціях.

Сприяння позитивному розв’язанню конфліктів в педагогічних та учнівських колективах.

Корекційно–відновлювальна та розвивальна робота. Вітчизняна література розглядає психологічну корекцію як форму «психолого–педагогічної діяльності, спрямовану на виправлення таких особливостей психічного розвитку, які не відповідають гіпотетичній оптимальній моделі нормального розвитку». Даний вид діяльності об’єднує психокорекцію і психопрофілактику та забезпечує надання всього спектра психологічної допомоги. Така допомога передбачає проведення соціально–психологічних тренінгів з метою розвитку самосвідомості й особистісного росту  учнів.

Психологічна просвіта. Психологічна просвіта педагогів, учнів та батьків покликана підвищувати їх психологічну компетенцію, яка, у свою чергу, є важливою складовою психологічної культури особистості. Основні завдання тут такі: створення психологічного лекторію для викладачів та учнів, підготовка необхідних методичних рекомендацій, популяризація літератури, бесіди на психологічні теми, організація тематичних «круглих столів» тощо.

Навчальна діяльність. Передбачає організацію та проведення факультативних занять або уроків з психології для учнів, якщо це передбачено навчальною програмою.

Організаційно–методична робота. Даний вид діяльності передбачає складання плану роботи,  підготовку до проведення тренінгів, ділових ігор, виховних годин, навчальних занять (курси за вибором, факультативи, гуртки). Консультації у навчально–методичних та наукових центрах (закладах). Участь у навчально–методичних семінарах (нарадах психологів).

Зв’язки з громадськістю. Даний вид діяльності передбачає Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками, відвідування батьків за місцем роботи, вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування. Спільні заходи з правоохоронними органами, медичними працівниками, соціальними службами тощо.

Навіщо підліткам потрібні психологи?

Майже у кожному навчальному закладі є психолог. Але більшість учнів не звертаються до них по допомогу , навіть якщо мають певні проблеми. То навіщо тоді потрібні психологи?

У деяких навчальних закладах ставлення учнів до психологів дуже дивне. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити «психом». Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи.

У чому полягає робота психолога та які її особливості?

Психологи у навчальних закладах відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати, з’ясувати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь розкажеш про те,що тебе турбує, то одразу стає легше  на душі. Для деяких роль "жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі чи татові, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.

Також психологи проводять низку різних досліджень. Крім цього, в деяких навчальних закладах вони ведуть факультативи з психології. Досить багато дітей у закладах освіти цікавляться психологічними дослідженнями. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.

Не турбуйся, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Допомогти розібратися у ній тобі допоможе психолог – людина, яка завжди зможе об’єктивно оцінити твоє становище. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого доброго зазвичай не призводить, а лише  спричиняє душевну травму та виникнення комплексів.

 Невід'ємною частиною повноцінного життя кожної особистості є спілкування. Дуже багато різноманітних емоцій, як позитивних, так і негативних, пов’язано саме з цим процесом. Розмірковуючи над тим, що заважає нормальному спілкуванню, ми частіше за все згадуємо про конфлікти та їх наслідки. Досить часто саме педагогам доводиться спостерігати конфліктні ситуації та вирішувати їх.

  З метою формування уявлень про специфіку конфлікту як одного з явищ комунікації 26 лютого 2019 року практичним психологом Саутою Н. М. було проведено заняття з елементами тренінгу «Конфлікт і Я». Протягом заняття Наталія Миколаївна розкрила значення поняття «конфлікт», надала інформацію про причини виникнення конфліктів та стратегії поведінки у конфліктній ситуації.

 imgonline com ua Resize JzMOT41ZXZ7Co3L imgonline com ua Resize mxh0gsO7Ibrk 

   Під час виконання психологічних вправ учасники вчилися злагоджено працювати в команді, долати емоційне напруження, виховувати в собі толерантність, доброзичливість та гідно виходити з конфліктних ситуацій.

Саута Н.М. - практичний психолог

 imgonline com ua Resize 744SiHwbnq imgonline com ua Resize bJig2rku18pYWI  imgonline com ua Resize G8lMIZL28J03H 
 imgonline com ua Resize iQhEcmEuEKZb  imgonline com ua Resize RYf5XmpEKsn2CV imgonline com ua Resize sHgF71JN51VGNG 
 imgonline com ua Resize TixWwnEn5GkaTcX imgonline com ua Resize wnoQUQ2TfSHdHJhO  imgonline com ua Resize XtqYhNeWwC 

26.11.2018 року у рамках акції «16 днів проти насильства» в ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище» відбулася інформаційна лінійка, на якій психолог Саута Н.М. розповіла про мету акції та заплановані дії.

imgonline com ua Resize 2FYJg5ib8xtoV     imgonline com ua Resize 3B7xbeZLyIrPOr     imgonline com ua Resize 9ilNWgWlpVndDO

                 imgonline com ua Resize l6skAnHnMQf4KeKF          imgonline com ua Resize kRQYHZYmiAJf08j         

27.11.2018 року в ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище» провідним спеціалістом РЦСССДМ було проведено інформаційно-профілактичний захід «Ми за світ проти насильства».

                           imgonline com ua Resize NcjAqNPfH3Hnifvr      imgonline com ua Resize q0CbNmLalcKC7P8

28.11.2018 року учні групи №19 «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних. Оператор комп’ютерного набору» відвідали Гадяцьку центральну районну бібліотеку ім. Лесі Українки. Працівники бібліотеки провели з підлітками відверту розмову: «Його ім’я – підступний СНІД» та флеш-моб «СНІДу – ні».

                                               imgonline com ua Resize QVOGPp7Ua3n               imgonline com ua Resize ld7KZiTF0h      

30.11.2018 року в ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище» практичним психологом Саутою Н.М. була проведена тематична лінійка, присвячена Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом.

          imgonline com ua Resize kkEx5VLcU6fus9         imgonline com ua Resize jT1iB63XOXXQ        imgonline com ua Resize eUn9Hd3PJnheJTX

 «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші.                                                    

Ось чому і   дружба, і допомога, і спілкування 

були б неможливими, якби не існувало між нами

 взаємної терпимості». 

                                                     Г.Гвіччардіні.

 

16 листопада відзначають Міжнародний день толерантності.

У ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище»  Практичним психологом  Саутою Н.М  було проведено заняття з елементами тренінгу «Вчимося бути толерантним», мета якого сформувати в підлітків чітке уявлення про толерантність, стимулювати уяву учнів у пошуках власного розуміння толерантності, розвивати навички спілкування з іншими людьми,  взаємодії з ними на основі співчуття, співрозуміння, доброзичливості.

WP 20171116 19 18 48 Pro WP 20171116 18 53 47 Pro

WP 20171116 19 16 28 Pro WP 20171116 19 51 10 Pro

WP 20171116 19 28 55 Pro WP 20171116 19 24 57 Pro

 

Сторінка 1 із 2

Go to top